La xerrada es va fer aquest dijous 11 de novembre al Centre Cívic de Sant Jaume de Llierca. El nou sistema de recollida de residus s’implementarà el proper mes de desembre.
L’Ajuntament i SIGMA van organitzar una xerrada informativa per presentar el nou model de recollida de residus que s’implementarà a Sant Jaume de Llierca el proper mes de desembre. El tret de sortida a l’acte va anar a càrrec del regidor d’Obra pública, brigada i serveis municipals, Marc Mínguez, que va donar la benvinguda i va explicar els avantatges del model de recollida de residus amb contenidors amb accés controlat.
Minguez va explicar que “tot i suposar un important canvi d’hàbits en la recollida de deixalles, la transformació del model de recollida de deixalles és la via a seguir per donar resposta a les exigències legals de reducció dels residus generats i per avançar en la conservació del medi ambient”. Minguez va incidir en el fet que “els residus que no es poden dipositar als contenidors s’han de portar a la deixalleria mòbil o al servei de recollida de voluminosos, segons calendari fixat consultable a la web de l’Ajuntament” arrel dels abocaments incontrolats i incívics detectats al poble.
En el transcurs d’aquesta sessió també es va fer una presentació tècnica del contingut de la campanya i del servei amb contenidors amb accés controlat a càrrec de David Llongarriu, tècnic del consorci SIGMA.
Segons Llongarriu, “Els contenidors de deixalles de les fraccions orgànica, paper i cartró, envasos lleugers i resta estaran tancats i només hi podran accedir pel seu ús aquells usuaris que disposen d’una tarja d’identificació personalitzada amb el permís corresponent”. “Amb la identificació dels usuaris que utilitzen el contenidor, es podran aplicar unes taxes de residus més justes, sota el concepte de qui contamina paga, diferenciant aquells ciutadans que fan un ús correcte de la recollida selectiva dels que no” va afegir Llongarriu.
El canvi de model amb el tancament dels contenidors arribarà a Sant Jaume de Llierca el desembre de 2021. Cada habitatge disposarà d’una targeta d’identificació que li donarà accés als contenidors d’una àrea de recollida. Per facilitar l’entrega de les targetes i poder mostrar el seu funcionament, es convocaran sessions informatives i, a més, durant els primers dies es comptarà amb la presència d’un tècnic del Consell Comarcal durant unes hores a l’Ajuntament, per resoldre qualsevol tipus de dubtes.
Un cop finalitzada la presentació de la campanya i del servei es va obrir un torn de precs i preguntes perquè els assistents a l’acte puguessin fer les consultes que considerin oportunes, tant als responsables polítics municipals com als tècnics.