A partir del pròxim mes de setembre, Sant Jaume de Llierca tindrà accés al nou servei de Banca Mòbil de Catalunya, una iniciativa impulsada per la Generalitat de Catalunya amb la col·laboració de CaixaBank i Caixa Enginyers. Aquest projecte, que pretén garantir la inclusió financera a municipis sense oficines bancàries permanents, permetrà als habitants de Sant Jaume accedir a serveis bancaris essencials, com la retirada i l’ingrés de diners, la domiciliació de rebuts i altres operacions habituals.
El servei començarà a operar el 26 de setembre, quan un vehicle de CaixaBank s’instal·larà a la Plaça del Centre Cívic de 10:45 a 12:00. Posteriorment, el 14 d’octubre, Caixa Enginyers oferirà el mateix servei de 10:15 a 11:25, i de nou CaixaBank tornarà el 24 d’octubre, en el mateix horari. Aquestes jornades es repetiran de manera periòdica per garantir que els ciutadans puguin accedir a serveis bancaris bàsics sense haver de desplaçar-se a altres localitats.
L’alcalde de Sant Jaume de Llierca, Jordi Cargol, ha valorat positivament l’arribada d’aquesta iniciativa: “Tot i que no és la solució definitiva que desitgem, la Banca Mòbil ens permetrà disposar d’un servei de caixers mòbils alguns dies a la setmana, millorant així l’accés als serveis financers per als nostres veïns. Continuarem treballant amb les entitats financeres i les institucions per aconseguir un caixer automàtic permanent que estigui disponible les 24 hores del dia, tots els dies de la setmana.”
Aquest projecte, que s’implementarà en 503 municipis de Catalunya abans de final d’any, és una resposta a la creixent desaparició d’oficines bancàries a les zones rurals, que ha generat problemes d’accés als serveis financers per a molts ciutadans. A través del web bancamobil.gencat.cat, els usuaris podran consultar les dates i horaris de pas de la Banca Mòbil pel seu municipi, així com altres característiques del servei.
La Banca Mòbil de Catalunya és un pas important per lluitar contra l’exclusió financera a les zones més despoblades del país i oferir a tots els ciutadans les mateixes oportunitats d’accés als serveis bancaris, independentment d’on visquin.